1) Reset hasła w kamerach: 

a) Niezbędny jest fizyczny dostęp do urządzenia. Reset następuje poprzez przytrzymanie przez około 10 sekund (przy włączonym zasilaniu) przycisku reset lub zwarcie odpowiednich styków na płycie głównej. Przycisk najczęściej znajduje się pod odkręcaną klapką, w okolicy slotu na kartę SD. Niekiedy konieczne jest odkręcenie przedniej szybki. W starszych modelach nierzadko nie znajdą Państwo fizycznego przycisku, tylko styki, które należy zewrzeć. Dokładną lokalizację uzyskać można, wysyłając zdjęcie płyty głównej urządzenia na adres e-mail pomoc@eltrox.pl

b) Eksport pliku xml. Niezbędny do tego jest program Config Tool dostępny w pakiecie Toolbox. W lewej listwie wybieramy ikonę System Settings, następnie:

Device Password->Reset password

Oczywiście należy wybrać urządzenia, które mają zostać zresetowane. Tak wygenerowany plik xml należy przesłać na adres e-mail pomoc@eltrox.pl. Plik odblokowujący odesłany zostanie do Państwa niezwłocznie po jego otrzymaniu.

2) Rejestratory: tu spotykane są trzy warianty, ale na początku mała uwaga: po resecie nagrania pozostają nietknięte.

a) W starszych urządzeniach posiadających starsze wersje firmware reset hasła wymaga przesłania na adres e-mail pomoc@eltrox.pl numeru seryjnego. Dział techniczny wygeneruje hasło jednodniowe, które należy wprowadzić lokalnie przy rejestratorze (monitor i myszka) dla konta “admin”. Po odzyskaniu dostępu do urządzenia należy zmienić hasło na docelowe.

Jeśli nie znamy wersji firmware, no nawet mając zablokowany dostęp do urządzenia, można ją odczytać. Należy posiłkować się poniższą metodą.

b) nowsze wersje firmware, czyli od:
– V3.218.000001.2.R.170808 – dla urządzeń analogowych.

– V3.215.0000000.2.R.20171030 – dla urządzeń IP.

Przede wszystkim podczas wstępnej inicjalizacji urządzenia NALEŻY podać adres e-mail, na który potencjalnie trafi hasło pozwalające na dostęp do urządzenia w przypadku „zgubienia” tego pierwotnego. Uczulamy na to. Dodatkowo zachęcamy do wykorzystania funkcji Pytania bezpieczeństwa. Jeśli na obiekcie nie będzie dostępu do Internetu, to pozostanie ta opcja resetu. Jeśli jednak z jakiegoś powodu adres e-mail nie zostanie nadany podczas inicjalizacji urządzenia, to nadal istnieje szansa wygenerowania go po podaniu adresu e-mail. Stanowi to jednak pewne zagrożenie dla bezpieczeństwa (każdy z dostępem do urządzenia może to zrobić), stąd tak ważne jest celowe wprowadzenie prawidłowego adresu e-mail już przy pierwszym uruchomieniu. Wtedy tylko ten adres będzie służył do uzyskania kodu odblokowującego. Procedura przywrócenia hasła wygląda następująco:

– Klikamy przycisk Zapomniałem wzoru (Forgot unlock pattern).

– Następnie klikamy, Nie pamiętam hasła.

– Jako typ resetu wybieramy Kod QR (tutaj też można wybrać Pytania bezpieczeństwa, jeśli takowe stworzono – zachęcamy).

– Wprowadzamy adres e-mail i przechodzimy dalej.

– Skanujemy kod QR, czekamy na mail, wprowadzamy otrzymany Kod bezpieczeństwa i zatwierdzamy go.

– Nadajemy nowe hasło.

W przypadku podania adresu e-mail już podczas inicjalizacji urządzenia po prostu nie będziemy musieli podawać go tutaj.

I teraz najważniejsza kwestia: jeśli nie pozostawią sobie Państwo żadnej furtki do odzyskiwania hasła (e-mail, Pytania bezpieczeństwa), to w takiej sytuacji wsparcie nie będzie w stanie Państwu pomóc i pozostanie wysyłka do serwisu. Stąd jeszcze raz: prosimy podawać właściwy adres e-mail i korzystać z Pytań bezpieczeństwa.

c) Najnowsze urządzenia posiadają fizyczny przycisk reset na płycie głównej. Będą to np. NVR2xxx-4KS2, NVR5xxx-4KS2 czy XVR-X (NVR4xxx-4KS2 mają przycisk, ale nie podłączony, także ich to nie dotyczy). Procedura resetu w tym przypadku jest następująca:

– Wyłączamy zasilanie urządzenia.

– Wciskamy przycisk Reset.

– Włączamy zasilanie, trzymając przycisk Reset wciśnięty przez około 15 sekund.

– Puszczamy przycisk Reset.